Regulamin Akumeo.pl

I. Definicje

Użyte w regulaminie i sklepie pojęcia oznaczają:

1. Sprzedawca – Firma Atom, z siedzibą w Świdnicy, przy ulicy Rzemieślniczej 1 , kod pocztowy 58-100, wpisana do rejestru przedsiębiorców CEIDG pod numerami NIP 8842597741, REGON 368311893. Telefon +48 536 587 886, e-mail: sklep@akumeo.pl

2. Sklep – strona internetowa Akumeo.pl, za pomocą której Kupujący może złożyć Zamówienie.

3. Czat – usługa internetowa dostępna w Sklepie, umożliwiająca rozmowę tekstową z obsługą Sklepu, a także złożenie Zamówienia.

4. Allegro - portal aukcyjny, na którym Sprzedawca oferuje możliwość złożenia zamówienia, będącą alternatywą dla złożenia zamówienia w Sklepie.

5. Kupujący – jest nim osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia u Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu lub korespondencji e-mail, lub Czatu, lub rozmowy telefonicznej, lub Allegro. Użyte w niniejszym regulaminie określenia Kupujący oraz Klient są synonimami.

6. Regulamin – niniejszy regulamin.

7. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, mogąca być przedmiotem umowy sprzedaży, szczegółowo określona w zamówieniu.

8. Kaucja – opłata depozytowa określona w Dz.U. Nr 79 z 2009 r., poz. 666, ze zm., występująca w przypadku, gdy konsument dokonuje zakupu nowego akumulatora i nie posiada zużytego akumulatora lub zamierza go oddać w późniejszym terminie.

Do góry


II. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym umowy sprzedaży Towaru, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Kupującego ze Sklepu, dostępnego pod  adresem internetowym Akumeo.pl, obowiązujące na terenie Polski.

2. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane w Sklepie w momencie dokonywania zamówienia.

3. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 Kodeksu Cywilnego.

4. Ceny widoczne przy towarach są wyrażone w polskich złotych i zawierają podatek VAT.

Do góry


III. Przyjmowanie i realizacja zamówień

1. Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Kupujący akceptuje treść Regulaminu.

2. Zamówienia od Kupujących są przyjmowane przez sklep internetowy Akumeo.pl, pocztą e-mail pod adresem sklep@akumeo.pl, poprzez Czat dostępny na stronie Akumeo.pl oraz za pomocą portalu aukcyjnego Allegro.pl. Kupujący po złożeniu zamówienia dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia za pośrednictwem korespondencji e-mail

3. W przypadku gdy Kupujący jest konsumentem i dokonuje zakupu akumulatora, zgodnie z Ustawą o bateriach i akumulatorach z dnia 24.04.2009 r., zobowiązany jest zwrócić poprzedni - zużyty akumulator. Sposób zwrotu należy wskazać w momencie składania zamówienia. Do wyboru są następujące możliwości:

a) Zwrot akumulatora kurierowi. Konsument zobowiązany jest samodzielnie spakować zużyty akumulator w sposób, który zapewni bezpieczny transport. Paczka musi być gotowa przed przyjazdem kuriera. W tym wariancie Kaucja nie jest pobierana,

b) Brak zużytego akumulatora do zwrotu. W przypadku gdy konsument nie posiada zużytego akumulatora Sprzedawca zobowiązany jest pobrać Kaucję (opłatę depozytową), która nie podlega zwrotowi. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Kupujący jednak zdecyduje się oddać zużyty akumulator w czasie do 30 dni od daty zakupu - w takim wypadku Kaucja zostaje zwrócona Kupującemu.

4. Wysokość Kaucji (opłaty depozytowej) jest ujęta w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7.07.2010 r. w sprawie stawek opłaty depozytowej (Dz.U. Nr 130, poz. 882)., kwoty zostały określone następująco:

a) akumulator samochodowy kwasowo-ołowiowy 30 zł za sztukę,

b) akumulator przemysłowy kwasowo-ołowiowy 35 zł za sztukę.

5. Po otrzymaniu przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia zamówienia, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:

a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się najpóźniej następnego dnia roboczego po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę,

b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się najpóźniej następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sklepu,

c) w przypadku złożenia zamówienia płatnego szybkim przelewem lub kartą przez usługę PayU, rozpoczyna się najpóźniej następnego dnia roboczego po potwierdzeniu wpłaty przez serwis PayU.

6. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 16:00).

7. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura.

8. Dostępnymi środkami porozumiewania się Kupującego ze Sprzedawcą są:

a) Telefon: +48 536 587 886

b) E-mail: sklep@akumeo.pl

c) Czat na stronie internetowej Sklepu

d) Adres korespondencyjny: Atom, ul. Rzemieślnicza 1, 58-100 Świdnica.

9. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą kwotę jaką Kupujący zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem transportu.

10. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, która obejmowała będzie elementy określone w ust. 9 powyżej, Sklep poinformuje Konsumenta o tym fakcie. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

Do góry


IV. Koszty transportu i czas realizacji zamówienia

1. Realizacja wysyłki zamówienia odbywa się pośrednictwem przesyłki kurierskiej (przewoźnik jest dobierany do zamówienia w zależności od wielkości i wagi towaru).

2. Dla wszystkich produktów w Sklepie, doliczany jest koszt przesyłki, który ponosi Kupujący.

3. Koszt przesyłki jest obliczany przez Sklep w zależności od wagi paczki i jest widoczny dla Kupującego przed dokonaniem zamówienia.

4. Z uwagi na wysyłanie Towaru bezpośrednio z centrum logistycznego – nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionego towaru. Adres siedziby Sprzedawcy nie jest miejscem magazynowania Towarów oferowanych w Sklepie.

5. Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.

6. Sprzedawca nie realizuje wysyłek poza granice Polski.

Do góry


V. Formy i terminy płatności

1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

a) Płatność za pobraniem (u kuriera przy odbiorze przesyłki),

b) Płatność przelewem zwykłym na konto bankowe Sprzedawcy, dane konta:

Płatność przelewem zwykłym na konto bankowe Sprzedawcy, dane konta:
BZ WBK 33 1090 2590 0000 0001 3517 5790

c) Płatność poprzez usługę PayU, za pośrednictwem szybkiego przelewu lub karty. Usługa jest świadczona przez firmę PayU S.A., ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań. Płatność PayU dostępna jest wyłącznie w przypadku dokonywania zamówienia przez Sklep.

2. Kupujący, który wybrał opcję płatności przelewem lub płatnościami PayU, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 7 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu, a rezerwacja Towaru zostaje zwolniona. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługi Sklepu.

Do góry


VI. Sprawdzenie przesyłki

1. Kupujący zobowiązany jest w momencie odbioru przesyłki sprawdzić czy zamawiany Towar nie posiada uszkodzeń.

2. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Kupujący zobowiązany jest sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.

3. Protokół szkody musi zawierać dokładny opis stanu opakowania i towaru oraz wszelkie informacje, które mogą wykluczyć udział Kupującego w uszkodzeniu Towaru.

4. Daty odbioru przesyłki i spisania protokołu szkody powinny być takie same.

5. Po sporządzeniu protokołu szkody należy niezwłocznie skontaktować się z obsługą Sklepu lub wypełnić formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej https://akumeo.pl/reklamacja

6. Prawidłowo spisany protokół szkody oraz szybkie poinformowanie Sprzedawcy o powstałym problemie może znacznie przyspieszyć proces rozpatrywania reklamacji oraz ewentualnej ponownej wysyłki Towaru lub zwrotu pieniędzy.

Do góry


VII. Reklamacje

1. Każdemu Kupującemu, który zawarł umowę sprzedaży przysługuję prawo do reklamacji.

2. Reklamując wadliwy Towar u Sprzedawcy można zgłosić reklamację z tytułu:

a) Rękojmi - Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przez upływem 2 lat od daty wydania Towaru. Obowiązki Sprzedawcy i przysługujące Kupującemu uprawnienia reklamacyjne określone są w Ustawie z 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964 Nr 16,poz.93 ze zm.),

b) Gwarancji (szczegółowe informacje dotyczące czasu trwania i warunków można znaleźć na karcie gwarancyjnej dołączonej do Towaru).

3. W celu identyfikacji i usprawnienia procedury reklamacyjnej, zalecaną formą składania reklamacji jest wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej https://akumeo.pl/reklamacja

4. Po dokonaniu zgłoszenia reklamacyjnego za pomocą formularza internetowego Kupujący otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zgłoszenia i numer referencyjny zgłoszenia. Sprzedający po otrzymaniu zgłoszenia skontaktuje się z Kupującym celem przekazania dalszych instrukcji dotyczących odesłania wadliwego towaru.

5. Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego: Atom, ul. Rzemieślnicza 1, 58-100 Świdnica.

6. Zaleca się, aby Kupujący odsyłający reklamowany Towar czytelnie oznaczył paczkę swoimi danymi oraz dołączył numer referencyjny zgłoszenia reklamacyjnego. W przypadku trudności z identyfikacją paczki przez obsługę Sklepu proces reklamacji może się wydłużyć.

7. Sprzedający rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia reklamacji przez Kupującego.

8. Sprzedający nie odpowiada za przedłużenie się okresu rozpatrywania złożonej reklamacji w przypadku, gdy Kupujący z własnej winy opóźni odesłanie towaru.

9. Po rozpatrzeniu reklamacji Kupujący otrzymuje decyzję wraz ze szczegółowym opisem.

10. Kupujący ma możliwość skorzystania z alternatywnych, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Kupujący będący konsumentem uprawniony jest do złożenia swojej skargi m.in. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Do góry


VIII. Odstąpienie od umowy i zwrot towaru

1. Kupujący mający status konsumenta ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny w czasie 14 dni licząc od dnia, w którym otrzymał Towar. Z uwagi na budowanie dobrych relacji z klientami - Sprzedający zgadza się na dokonywanie odstąpienia umowy i zwrotu Towaru również w przypadku, gdy Kupujący nie posiada statusu Konsumenta.

2. W przypadku zamiaru zwrotu Towaru zaleca się, aby Kupujący wypełnił formularz zwrotu znajdujący się na stronie internetowej https://akumeo.pl/zwrot

3. Po dokonaniu zgłoszenia zwrotu za pomocą formularza internetowego Kupujący otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zgłoszenia i numer referencyjny zgłoszenia.

4. Zaleca się, aby Kupujący zwracający Towar czytelnie oznaczył paczkę swoimi danymi oraz dołączył numer referencyjny zgłoszenia zwrotu. W przypadku trudności z identyfikacją paczki przez obsługę Sklepu, proces zwrotu pieniędzy lub wymiany Towaru może się wydłużyć.

5. Adres, na który należy zwrócić towar należy: Atom, ul. Rzemieślnicza 1, 58-100 Świdnica.

6. Zwracany Towar nie może być używany ani montowany wcześniej i musi posiadać wszystkie cechy Towaru pełnowartościowego.

7. Kupujący odpowiada za właściwe spakowanie i zabezpieczenie Towaru, w taki sposób, aby nie został uszkodzony w transporcie do Sprzedawcy.

8. Kupujący ponosi koszty odesłania zwracanego Towaru.

9. Sprzedawca nie odbiera przesyłek za pobraniem.

10. Sprzedawca zwróci pieniądze Kupującemu za zwrócony towar w ciągu 14 dni od momentu zgłoszenia odstąpienia od umowy sprzedaży, jednak nie wcześniej niż Kupujący dostarczy towar do Sprzedawcy.

11. Zwrot pieniędzy zostanie dokonany Kupującemu na konto bankowe, którego numer podał w formularzu zwrotu.

Do góry


IX. Ochrona danych osobowych

1. Składając zamówienia Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.

2. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nieuczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży.

3. Kupujący zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r.

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.

5. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte na stronie internetowej https://akumeo.pl/cms/2-polityka-prywatnosci

Do góry


X. Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

2. Regulamin nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wątpliwości pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają przepisy przyznające Konsumentowi uprawnienia.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 października 2017 roku.

Do góry